Artikel 1. Toepasselijkheid
Inhoudsopgave
Artikel 1 – Definities
Artikel 2 –
Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 –
Toepasselijkheid
Artikel 4 –
Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 –
Herroepingsrecht
Artikel 7 –
Kosten in geval van herroeping
Artikel 8 –
Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 9 – De
prijs
Artikel
10 – Conformiteit en garantie
Artikel
11 – Levering en uitvoering
Artikel
12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel
13 – Betaling
Artikel
14 – Klachtenregeling
Artikel
15 – Geschillen
Artikel
16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel
1 – Definities
In
deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen
de consument of kopende partij gebruik kan maken van
zijn herroepingsrecht;
2. Consument: de natuurlijke
persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een
overeenkomst op afstand aangaat met INSTYLING of Kopende partij B2B: de ondernemer of
partij
die handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst
op afstand aangaat met
INSTYLING;
3. Dag: kalenderdag;
4. Duurtransactie: een overeenkomt op
afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of
diensten, waarvan de
leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de
consument of ondernemer in staat stelt om
informatie, die aan hem persoonlijk
is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige
raadpleging en
ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor
de consument of voor de kopende B2B partij om binnen de
bedenktijd af te zien
van de overeenkomst op afstand;
7. Modelformulier: het modelformulier
voor herroeping dat INSTYLING ter beschikking stelt die de
consument of de
kopende zakelijke partij kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn
herroepingsrecht;
8. Ondernemer: de natuurlijke of
rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan
consument of
zakelijke partijen aanbiedt;
9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst
waarbij in het kader van een door INSTYLING
georganiseerd systeem voor verkoop
op afstand van producten en/of diensten, tot en met het
sluiten van de overeenkomst
uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor
communicatie
op afstand;
10. Techniek voor
communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een
overeenkomst, zonder dat consument en INSTYLING of B2B partij en INSTYLING
gelijktijdig in
dezelfde ruimte zijn samengekomen;
11. Algemene Voorwaarden: de onderhavige
Algemene Voorwaarden van INSTYLING.
Artikel
2 – Identiteit van de ondernemer
INSTYLING I
Deltazijde 34-R
I 1261 ZM Blaricum I Nederland
T 06 22 930 934 I E
info@instyling.nl I KVK 32149270 I BTW nummer NL001361483B57
Artikel
3 – Toepasselijkheid
1. Deze algemene
voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van INSTYLING en op elke tot
stand
gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen INSTYLING en
consument of tussen
INSTYLING en de B2B partij.
2. Voordat de overeenkomst
op afstand wordt gesloten wordt de tekst van deze algemene
voorwaarden aan de
consument of B2B beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk
is
zal, voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven
dat de algemene
voorwaarden bij INSTYLING in te zien zijn en deze op verzoek
van de consument of de B2B partij zo
spoedig mogelijk kosteloos worden
toegezonden.
3. Indien de overeenkomst
op afstand elektronisch wordt gesloten kan in afwijking van het vorige lid
en
voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten de tekst van deze algemene
voorwaarden
langs elektronische weg aan de consument of de B2B partij ter
beschikking worden gesteld op
zodanige wijze dat deze door de consument of de B2B
partij op een eenvoudige manier kan worden
opgeslagen op een duurzame
gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijze niet mogelijk is zal, voordat
de
overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene
voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op
verzoek van de
consument of de B2B partij langs elektronische weg of op andere
wijze kosteloos zullen worden
toegezonden.
4. Voor het geval dat
naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of
dienstenvoorwaarden van toepassing zijn is lid 2. en lid 3. van overeenkomstige
toepassing en kan
de consument dan wel de B2B partij zich in geval van
tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds
beroepen op de toepasselijke
bepaling die voor hem het meest gunstig is.
5. Indien één of meerdere
bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of
gedeeltelijk
nietig zijn of vernietigd worden blijven de overeenkomst en deze voorwaarden
voor het
overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg
onverwijld vervangen worden
door een bepaling dat de strekking van het
oorspronkelijke zoveel mogelijk benadert.
6. Situaties die niet in
deze algemene voorwaarden zijn geregeld dienen te worden beoordeeld “naar
de
geest” van deze algemene voorwaarden.
7. Onduidelijkheden over
de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden
dienen
uitgelegd te worden “naar de geest” van deze algemene voorwaarden.
Artikel
4 – Het aanbod
1. Indien een aanbod een
beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt wordt dit
nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod is
vrijblijvend, echter is INSTYLING gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te
passen. 3. Het aanbod bevat een zo
volledig mogelijke en nauwkeurige beschrijving van de aangeboden
producten
en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede
beoordeling van
het aanbod voor de consument of de B2B partij mogelijk te
maken. Als INSTYLING gebruik maakt
van afbeeldingen zijn deze een
waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of
diensten.
Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden INSTYLING echter
niet.
4. Alle afbeeldingen en
specificaties in het aanbod zijn indicatief en kunnen geen aanleiding zijn tot
schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
5. Afbeeldingen bij
producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten.
INSTYLING
kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte
kleuren van de producten.
6. Elk aanbod bevat zodanige
informatie dat voor de consument dan wel de B2B partij duidelijk is wat
de
rechten en verplichtingen zijn die aan de aanvaarding van het aanbod zijn
verbonden. Dit betreft
in het bijzonder:
• de prijs exclusief omzetbelasting (BTW);
• de eventuele kosten van verzending;
• de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal
komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
• het al dan niet van toepassing zijn van het
herroepingsrecht;
• de wijze van betaling, aflevering en
uitvoering van de overeenkomst;
• de termijn voor aanvaarding van het aanbod,
dan wel de termijn waarbinnen INSTYLING de prijs
garandeert;
• de hoogte van het tarief voor communicatie op
afstand indien de kosten van het gebruik van de
techniek voor communicatie op
afstand worden berekend op een grondslag dan het reguliere
basistarief voor het
gebruikte communicatiemiddel;
• of de overeenkomst na de totstandkoming wordt
gearchiveerd en zo ja op welke deze voor de
consument en/of B2B partij te
raadplegen is;
• de manier waarop de consument of B2B partij,
voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in
het kader van de
overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst kan
herstellen;
• de eventuele andere talen waarin, naast de
Nederlandse taal, de overeenkomst kan worden gesloten;
• de gedragscodes waaraan INSTYLING zich heeft
onderworpen en de wijze waarop de consument en/o
de B2B partij deze
gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen;
• de minimale duur van de overeenkomst op
afstand in geval van een duurtransactie.
Artikel
5 – De overeenkomst
1. De overeenkomst komt,
onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4., tot stand op het moment van
aanvaarding door de consument dan wel de B2B partij van het aanbod en het
voldoen aan de daarbij
gestelde voorwaarden.
2. Indien de consument
en/of B2B partij het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard bevestigt
INSTYLING
onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het
aanbod.
Zolang de overeenkomst van deze aanvaarding niet door INSTYLING is
bevestigd kan de consument
en/of B2B partij de overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst
elektronisch tot stand komt treft INSTYLING passende technische en
organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht
van data en zorgt hij
voor een veilige web-omgeving. Indien de consument en/of B2B
partij elektronisch kan betalen zal
INSTYLING daartoe passende veiligheidsmaatregelen
in acht nemen.
4. INSTYLING kan zich (binnen
wettelijke kaders) op de hoogte stellen of de consument en/of B2B
partij aan
zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren
die van
belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op
afstand. Indien INSTYLING op
grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de
overeenkomst niet aan te gaan is hij
gerechtigd een bestelling of aanvraag te
weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te
verbinden.
5. INSTYLING zal bij het
product of de dienst aan de consument en/of B2B partij de volgende
informatie
meesturen:
o het bezoekadres van de vestiging van INSTYLING
vermelden alwaar de
consument dan wel B2B partij zijn klachten kan deponeren;
o de voorwaarden waaronder en de
wijze waarop
de consument en/of B2B partij van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan
wel
een duidelijke aanwijzing geven inzake het uitgesloten zijn van het
herroepingsrecht;
o de informatie
over garanties en bestaande
service na aankoop;
o de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden
opgenomen gegevens, tenzij INSTYLING deze gegevens al aan de consument en/of B2B
partij heeft
verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
o de vereisten voor opzegging van de
overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van
onbepaalde
duur is;
6. In geval van een
duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de
eerste
levering.
7. Iedere overeenkomst
wordt aangegeven onder de opschortende voorwaarden van voldoende
beschikbaarheid van de betreffende producten.
Artikel
6 – Herroepingsrecht
Bij
levering van producten:
1. Bij de aankoop van
producten heeft de consument en/of de B2B partij de mogelijkheid de
overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze
bedenktijd gaat
in op de dag na ontvangst van het product of een vooraf door de
consument en/of B2B partij
aangewezen en door INSTYLING bekend gemaakte vertegenwoordiger.
2. Tijdens de bedenktijd
zal de consument ofwel B2B partij zorgvuldig omgaan met het product en de
verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor
zover dat nodig is
om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te
behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht
gebruik maakt zal hij het
product met alle geleverde toebehoren en (indien redelijkerwijze mogelijk)
in
de originele staat en verpakking aan INSTYLING of de leverancier en/of
producent van het
product retourneren, conform de door INSTYLING of de
leverancier en/of producent verstrekte
redelijke en duidelijk instructies. Zie
hiervoor alle bij het product ingesloten documenten.
3. Wanneer de consument
en/of B2B partij gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij
verplicht dit binnen 14 dagen na ontvangst van het product kenbaar te maken aan
INSTYLING. Het
kenbaar maken dient de consument en/of zB2B partij te doen
middels het sturen van een e-mail
naar info@instyling.nl . Nadat de consument
ofwel B2B partij kenbaar heeft gemaakt dat hij gebruik
wil maken van zijn
herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen.
De
consument en/of B2B partij dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig
zijn teruggestuurd,
bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
4. Indien de consument en/of
B2B partij na afloop van de in lid 2. en 3. genoemde termijnen niet
kenbaar
heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht respectievelijk
het product
niet aan INSTYLING of de leverancier en/of producent heeft
teruggezonden, is de koop een feit.
Bij
levering van diensten:
1. Bij levering van
diensten heeft de consument ofwel de B2B partij de mogelijkheid de overeenkomst
zonder opgave van redenen gedurende 14 dagen te ontbinden, ingaande op de dag
van het aangaan
van de overeenkomst.
2. Om gebruik te maken van
zijn herroepingsrecht zal de consument en/of B2B partij zich richten naar
de
door INSTYLING bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake
verstrekte redelijke en
duidelijke instructies.
Artikel
7 – Kosten in geval van herroeping
1. Indien de consument
en/of de B2B partij gebruik maakt van zijn herroepingsrecht komen ten
hoogste
de kosten van terugzending voor zijn rekening.
2. Indien de consument dan
wel de B2B partij een bedrag betaald heeft zal INSTYLING dit bedrag zo
spoedig
mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij
is wel de
voorwaarde dat het product reeds retour ontvangen is door INSTYLING
of zijn leverancier c.q.
producent of er een sluitend bewijs van complete
terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling
zal geschieden via dezelfde
betaalmethode die door de consument en/of de B2B partij is gebruikt
tenzij de
consument en/of B2B partij nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere
betaalmethode.
3. Bij beschadiging van
het product door onzorgvuldige omgang door de consument dan wel de B2B
partij
zelf is deze aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.
4. De consument en/of B2B
partij kan niet aansprakelijk gesteld worden voor waardevermindering van
het
product wanneer door INSTYLING niet alle wettelijke verplichte informatie over
het
herroepingsrecht is verstrekt. Dit laatste dient te gebeuren vóór het
sluiten van de
koopovereenkomst.
Artikel
8 – Uitsluiting herroepingsrecht
1. INSTYLING kan het
herroepingsrecht van de consument en/of de B2B partij uitsluiten voor
producten
zoals omschreven in lid 2. en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt
slechts
indien INSTYLING dit duidelijk in het aanbod heeft vermeld en wel vóór
het sluiten van de
overeenkomst.
2. Uitsluiting van het
herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
• die door INSTYLING tot stand zijn aangebracht
overeenkomstig specificaties van de consument
en/of B2B partij;
• die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
• die door hun aard niet kunnen worden
teruggezonden;
• die snel kunnen bederven en verouderen;
• waarvan de prijs gebonden is aan
schommelingen op de financiële markt waarop INSTYLING geen
invloed heeft;
• voor hygiënische producten waarvan de consument en/of B2B partij de verzegeling heeft
verbroken;
3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten waarvan de levering met
uitdrukkelijke
instemming van de consument dan wel de B2B partij is begonnen voordat de
bedenktijd is verstreken.
Artikel 9
– De prijs
1. Gedurende de in het
aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden
producten
en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van
verandering in
BTW tarieven.
2. In afwijking van het
vorige lid kan INSTYLING producten of diensten waarvan de prijzen gebonden
zijn
aan schommelingen op de financiële markt, en waar INSTYLING geen invloed op
heeft, met
variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen, en
het feit dat eventueel
vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het
aanbod vermeld.
3. Prijsverhogingen binnen
3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen
toegestaan
indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelgeving of bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf
3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen
toegestaan
indien INSTYLING dit bedongen heeft en:
• deze het gevolg zijn van wettelijke
regelgeving of bepalingen;
• of de consument dan wel de B2B partij de
bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met
ingang van de dag waarop de
prijsverhoging ingaat.
5. De in het aanbod van
producten of diensten genoemde prijzen zijn exclusief BTW.
6. Alle prijzen zijn onder
voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de gevolgen van druk- en zetfouten
wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk- en zetfouten is INSTYLING niet
verplicht het
product volgens de foutieve prijs te leveren.
Artikel
10 – Conformiteit en garantie
1. INSTYLING
staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de
in het
aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid
en/of bruikbaarheid en de
op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst
bestaande wettelijke bepalingen en/of de
overheidsvoorschriften. Indien
overeengekomen staat INSTYLING er tevens voor in dat het product
geschikt is
voor ander dan normaal gebruik.
2. Een
door INSTYLING, zijn leverancier, fabrikant of importeur verstrekte garantie
doet niets af aan de
wettelijke rechten en vorderingen die de consument en/of B2B
partij op grond van de overeenkomst
tegenover INSTYLING kan doen gelden.
3. Eventuele
gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2 maanden na levering
aan
INSTYLING te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te
geschieden in de originele
verpakking en de producten dienen in nieuwstaat te
verkeren.
4. De
garantie geldt niet indien: o de consument en/of B2B partij de producten
zelf heeft gerepareerd
en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of
bewerken;
o de geleverde producten aan
abnormale
omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig zijn behandeld, of
in strijd
zijn met de aanwijzingen van INSTYLING, zijn leverancier of producent
en/of de aanwijzingen die
vermeld staan op de verpakking;
• de ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk
het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft
gesteld of zal stellen
ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.
Artikel
11 – Levering en uitvoering
1. INSTYLING zal de
grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en
bij
de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van
aanvragen tot verlening van
diensten.
2. Als plaats van levering
geldt het adres dat de consument ofwel B2B partij aan INSTYLING kenbaar
heeft
gemaakt.
3. Met inachtneming van
hetgeen hierover in lid 4. van dit artikel is vermeld, zal INSTYLING de
geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed, doch zo mogelijk binnen 30 dagen
uitvoeren,
tenzij de consument en/of B2B partij akkoord is gegaan met een
langere leveringstermijn, die
vermeld staat bij de aanbieding. Indien de
bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling
niet dan wel slechts
gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument en/of B2B partij
hiervan bericht uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft. De consument
dan wel B2B
partij heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder
kosten te ontbinden. De consument
en/of B2B partij heeft geen recht op een
schadevergoeding.
4. Alle levertermijnen
zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument en/of B2B
partij geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument
en/of B2B partij
geen recht op schadevergoeding.
5. In geval van ontbinding
conform lid 3. van dit artikel zal INSTYLING het bedrag dat de consument
en/of
de B2B partij betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen
na ontbinding,
terugbetalen.
6. Indien levering van een
besteld product onmogelijk blijkt te zijn zal INSTYLING zich inspannen om
een
vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op
duidelijke en
begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel
wordt geleverd. Bij vervangende
artikelen kan het herroepingsrecht niet worden
uitgesloten. De kosten van een eventuele retour
zending zijn voor rekening van
INSTYLING.
7. Het risico van
beschadiging en/of vermissing van producten berust bij INSTYLING tot het moment
van bezorging aan de consument en/of B2B partij dan wel een vooraf aangewezen
en aan
INSTYLING bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij nadrukkelijk anders
is overeengekomen.
Artikel
12 – Duurtransacties: duur, opzegging, verlenging
Opzegging
1. De
consument en/of B2B partij kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is
aangegaan en die
strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit
daaronder begrepen) of diensten, te
allen tijde opzeggen met inachtneming van
daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een
opzegtermijn van ten hoogste één
maand.
2. De
consument en/of B2B partij kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is
aangegaan en die
strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit
daaronder begrepen) of diensten te
allen tijde tegen het einde van de bepaalde
duur opzeggen met inachtneming van daartoe
overeengekomen opzeggingsregels en
een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
3. De
consument en/of B2B partij kan de In de vorige leden genoemde overeenkomsten:
• te allen tijde opzeggen en niet beperkt
worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een
bepaalde periode;
• tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij
door hem zijn aangegaan;
• altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als
INSTYLING voor zichzelf heeft bedongen.
Verlenging
1. Een
overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld
afleveren van
producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten mag niet
stilzwijgend worden verlengd of
vernieuwd voor een bepaalde duur.
Duur
1. Als een overeenkomst een
duur van meer dan een jaar heeft mag de consument en/of B2B partij na
een jaar
de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand
opzeggen,
tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het
einde van de overeengekomen
duur verzetten.
Artikel
13 – Betaling
1. Voor zover niet anders
is overeengekomen dienen de door de consument en/of B2B partij
verschuldigde
bedragen te worden voldaan direct bij het aangaan van de overeenkomst en middels
de hiervoor in de webshop aangegeven betalingsmogelijkheid.
2. De consument dan wel B2B
partij heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde
betaalgegevens
onverwijld aan INSTYLING te melden.
3. In geval van
wanbetaling van de consument en/of de B2B partij heeft INSTYLING, behoudens
wettelijke verplichtingen, het recht om de vooraf aan de consument dan wel B2B
partij kenbaar
gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.
Artikel
14 – Klachtenregeling
1. INSTYLING beschikt over
een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de
klacht
overeenkomstig deze procedure.
2. Klachten over de
uitvoering van de overeenkomst moeten binnen twee maanden volledig en
duidelijk
omschreven ingediend worden bij INSTYLING nadat de consument ofwel de B2B
partij de
gebreken heeft geconstateerd.
3. Bij INSTYLING ingediende
klachten worden binnen een termijn van 14 dagen, gerekend vanaf de
datum van
ontvangst, beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd
vraagt
wordt door INSTYLING binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een
bericht van ontvangst
en een indicatie wanneer de consument ofwel B2B partij
een meer uitvoerig antwoord kan
verwachten.
4. Indien de klacht niet
in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is
voor de geschillenregeling.
5. Bij klachten dient een
consument en/of B2B partij zich allereerst te wenden tot INSTYLING. Tevens
is
het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform https://ec.europa.eu/odr .
De webshop van INSTYLING is momenteel
niet aangesloten bij een keurmerk met
geschillencommissie.
6. Een klacht schort de
verplichtingen van INSTYLING niet op tenzij INSTYLING dit schriftelijk anders
aangeeft.
7. Indien een klacht
gegrond wordt bevonden door INSTYLING zal INSTYLING naar haar keuze of de
geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.
Artikel
15 – Geschillen
1. Op overeenkomsten
tussen INSTYLING en de consument en/of B2B
partij waarop deze algemene
voorwaarden betrekking hebben is uitsluitend
Nederlands recht van toepassing. Ook indien de
consument ofwel B2B partij
woonachtig dan wel gevestigd is in het buitenland.
2. Het Weens koopverdrag
is niet van toepassing.
Artikel
16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende
dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten
nadele van de consument en/of zakelijke afnemer zijn en dienen schriftelijk te
worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument en/of B2B
partij op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame
gegevensdrager.